Samodzielne prowadzenie księgowości jest możliwe, ale wymagać może dokształcenia w tym zakresie. Należy dysponować wiedzą z zakresu obsługi podatków, a także dość dobrze orientować się w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości przepisów.
Nikogo zatem nie dziwi, że tak wielu właścicieli przedsiębiorstw decyduje się na outsourcing działań z zakresu księgowości. W celu pomocy można poszukiwać w biurach rachunkowych. Takie rozwiązanie niesie ze sobą wiele zalet, jak oszczędności czy wyzwolenie się z dodatkowej puli obowiązków.
Czym jednak należy się kierować przed wyborem biura rachunkowego? Podpowiadamy!
Na co zwracać uwagę wybierając biuro rachunkowe?
Oczywiście, nie każda osoba uruchamiająca własną działalność jest zobowiązana do doskonałej orientacji w kwestiach powiązanych z obsługą kadrowo-płacową firmy. Ponadto, poza nimi trzeba także czuwać nad rozliczaniem się z urzędem skarbowym, opłacaniem składek ZUS oraz nad szeregiem innych formalności.
Jak się w tym wszystkim odnaleźć? Rozwiązanie jest proste – księgowość firmy warto outsourcować, powierzając ją w odpowiednie ręce. Selekcja może okazać się jednak kłopotliwa, ze względu na ilość wątpliwości towarzyszących przedsiębiorcom wybierającym biuro rachunkowe. Warszawa śródmieście oraz centrum to dwie dzielnice, w których tego typu miejsc działa najwięcej – czy ułatwia to rzecz? I tak, i nie.
Wybierając biuro rachunkowe warto kierować się kilkoma kryteriami, które wskażą prężnie prosperujące i godne zaufania biuro. Decydując się na to z kim chcesz współpracować, zwracaj uwagę na:
- jakość usług,
- łatwość uzyskania niezbędnych informacji,
- jakość komunikacji,
- warunki współpracy (oraz możliwość dopasowania ich do konkretnych potrzeb),
- jakość i zakres oferowanych usług.
Postaw na sprawdzone biuro rachunkowe – Warszawa centrum
Biuro rachunkowe w Warszawie centrum lub innej dzielnicy, można wybrać kierując się poniższymi kryteriami. Dzięki nim nieco łatwiej będzie trafić na specjalistów, których wsparcie będzie najlepiej współgrać z aktualnymi potrzebami Twojej firmy.
Doświadczenie specjalistów
Przed nawiązaniem współpracy z wybranym biurem rachunkowym zwykle głównym czynnikiem branym pod uwagę są koszty. To istotne, jednak nie tylko. Liczy się przede wszystkim jakość realizacji oferowanych usług. Doświadczenie specjalistów oraz ich kwalifikacje powinny stanowić główną podstawę dla zawiązania kontraktu z danym miejscem.
Wachlarz świadczonych usług
Pod uwagę należy wziąć zakres świadczonych usług. Poszczególne biura przygotowują ofertę skrojoną specjalnie pod potrzeby konkretnych podmiotów, jak np. większych spółek, małych przedsiębiorstw czy nawet start-upów. Przed zawarciem kontraktu konieczne należy sprawdzić, jakie usługi wchodzą w dany pakiet, a także jak szczegółowo będzie przebiegać współpraca pomiędzy biurem, a obsługiwanym podmiotem.
Współpraca i komunikacja
A skoro już o kontrakcie mowa – przed jego zawarciem koniecznie trzeba zapoznać się z oferowanymi możliwościami w zakresie migracji dokumentów oraz kanałów komunikacyjnych. Klarowność w tym zakresie jest podstawą dla udanej współpracy. Upewnij się, że dane biuro preferuje elastyczne podejście w tym zakresie, biorąc pod uwagę oczekiwania klienta.
Opinie od zadowolonych klientów
Wreszcie – co jest lepszą rekomendacją, niż polecenie wprost od znajomych lub partnerów biznesowych? Wybór biura rachunkowego może okazać się nieco łatwiejszy, gdy pod uwagę weźmiemy również opinie opisujące doświadczenie współpracy z danymi specjalistami. Duża liczba pozytywnych opinii oraz recenzji zdecydowanie przemawia na korzyść danego miejsca.