Z marketingiem spotykamy się w każdej dziedzinie życia, a więc także i w sporcie.
Marketing w sporcie obejmuje różnorodne czynności związane z propagowaniem sportu. Dzieli się on na: marketing poprzez sport oraz marketing sportu. Marketing poprzez sport jest to marketing produktów wykorzystujący masowe imprezy sportowe, rozgrywki ligowe, zespoły sportowe oraz samych sportowców.
Marketing sportu obejmuje promocję imprez sportowych.
Marketing poprzez sport obejmuje:
• reklamę w telewizji oraz internecie w trakcie sportowych imprez masowych np.: meczów piłkarskich; skoków narciarskich; biegów narciarskich; wyścigów formuły 1; wyścigów kolarskich.
• finansowanie (sponsorowanie) sportowców skoczek narciarski: Adam Małysz; kierowca Robert Kubica (w wyścigach formuły 1);
• finansowanie drużyn: skoczków narciarskich, zespołów kolarskich, siatkarzy (Polski Cukier Avia Świdnik, Exact Systems Norwid Częstochowa;) piłkarzy ręcznych, zawodników piłki nożnej, koszykarzy;
• finansowanie lig: PKO Ekstraklasa (piłka nożna); Tauron Liga (siatkówka); PGNiG Superliga (piłka ręczna)
Masowe imprezy sportowe np.: Olimpiady; Mistrzostwa Świata w piłce nożnej przyciągają wielu kibiców, którzy stają się odbiorcami różnych form promocji. Dlatego takie imprezy sportowe zachęcają firmy do inwestowania w promocję sportu przy pomocy: banerów reklamowych, strojów sportowców, tablic reklamowych, sprzętu sportowego, rekomendacji (wśród nich ambasadorzy marki).
Marketingiem poprzez sport zajmują się także: krajowe związki sportowe (PZPN, PZN); międzynarodowe federacje sportowe (FIFA; FIS): Międzynarodowy Komitet Olimpijski oraz komitety narodowe poszczególnych krajów.