Bezrobocie.org.pl

Blog o biznesie, pracy i karierze

Marketing

Marketing internetowy – co to jest, na czym polega, rodzaje

Marketing internetowy – co to jest, na czym polega, rodzaje

Marketing internetowy to termin określający marketing produktów i usług online. Obejmuje on różne metody i platformy komunikacji z klientami, takie jak strona internetowa, poczta elektroniczna, media społecznościowe i reklama online. 

Dowiedz się więcej o marketingu internetowym, jego roli i znaczeniu w biznesie oraz o tym, jak wykorzystać go na swoją korzyść. 

Co to jest marketing internetowy? 

Marketing internetowy odnosi się do strategii wykorzystywanych do sprzedaży produktów i usług online i za pośrednictwem innych środków cyfrowych. Mogą one obejmować różne platformy online, narzędzia i systemy dostarczania treści, takie jak: 

Zawartość i projektowanie stron internetowych: 

  • Email marketing 
  • Media społecznościowe 
  • Blogowanie 
  • Wideo/podcasty 
  • Reklamy online 
  • Sponsorowanie i płatne promocje 

Podczas gdy marketing internetowy jest oczywistym celem jest sprzedaż towarów i usług, lub reklamy w Internecie, nie jest to jedyny powód, dla którego firma będzie to robić. 

Firma może być marketing online do komunikowania wiadomości o sobie (budowanie marki) lub do prowadzenia badań. Marketing internetowy może być również skutecznym sposobem na identyfikację rynku docelowego, odkrywanie potrzeb i pragnień segmentu marketingowego, budowanie długotrwałych relacji z klientami lub ustanowienie autorytetu i ekspertyzy w branży. 

Jak działa marketing internetowy? 

Marketing internetowy wykorzystuje aktywność online klientów, aby połączyć ich z firmą poprzez dotarcie do nich w różnych miejscach w Internecie. Rodzaje marketingu internetowego, z których korzysta firma, zależą od modelu biznesowego, rodzaju produktów, klientów docelowych, budżetu i innych czynników. 

Marketing internetowy umożliwia dotarcie do szerszej grupy klientów, dzięki czemu tworzy nowe możliwości i perspektywy. Marketing internetowy to nie jedyna jedna rzecz – to zespół czynników, które przekładają się na skuteczną sprzedaż online. Co ważne, marketing internetowy warto powierzyć fachowcom – to oni mają szansę przerodzić Twój biznes w prawdziwy sukces! Agencje, specjalizujące się w marketingu internetowym mają dostęp do płatnych, profesjonalnych narzędzie, które umożliwiają kompleksowe zarządzanie sklepem i skuteczną sprzedaż. PIM system, PIM Akeneo czy Shopify Plus to platformy, dzięki którym zarządzanie sklepem jest nie tylko skuteczne, ale szybkie, i bezproblemowe.  

Skuteczne działania, które mają zakończyć się zakupem

Wciąż zastanawiasz się – czym właściwie jest marketing internetowy? To nic innego, jak wszelkie możliwe działania promocyjne, przeprowadzane w przestrzeni internetowej. Wszystkie te działania mają na celu poprawę wizerunku firmy, ale przede wszystkim zwiększenie widoczności w sieci wyszukiwań.  

Marketing internetowy kładzie ogromny nacisk na personalizację. To dzięki niemu możliwe jest dotarcie do odbiorcy i nakłonienie go do zakupu. Przekaz ma być nie tyle uniwersalny, co jednak skierowany do konkretnej, określonej grupy odbiorców, dzięki czemu mamy możliwość dostosowania go do ich potrzeb i preferencji.  

Udostępnij