Nie da się już zaprzeczyć, że e-commerce stanowi jedną z kluczowych składowych nowoczesnego handlu światowego. Trudno się też dziwić, że w tej niezmiernie bogatej dziedzinie pojawiają się zmienne trendy, dotyczące sprzedaży, towarów, a nawet samych opakowań.
Materiały pakowe dla handlu internetowego bywają rozmaite. Na które z nich szczególnie chętnie stawiają właściciele sklepów online, by w pełni sprostać rosnącym oczekiwaniom klientów? Tego dowiecie się z dalszej części artykułu.
Opakowania dla e-commerce – jakie muszą być?
Do regularnych zakupów w Internecie przyznaje się już ponad 70% użytkowników sieci. Za jej pośrednictwem kupuje się rozmaite towary – od klasycznych produktów, jak odzież, elektronika lub książki, po rzeczy mniej oczywiste, jak na przykład świeża żywność.
W każdym z przypadków niezbędne jest właściwe opakowanie zawartości, by bezpiecznie przetrwała transport z magazynu do zadowolonego konsumenta. Właściwości ochronne materiałów pakowych stanowią zatem priorytet.
Typ opakowania zależy oczywiście od specyfiki przedmiotu transportowanego. Inaczej zabezpiecza się bowiem odzież i książki, a inaczej elektronikę i delikatne przedmioty z kruchych materiałów. Właściciele sklepów i pracownicy magazynów mają do dyspozycji szeroki wachlarz mocno zróżnicowanych opakowań – od kartonów i pudełek, przez folie, aż po praktyczne wypełniacze.
Wygodne i efektowne opakowania dla e-commerce – najnowsze trendy
Już od pewnego czasu w branży opakowań dla e-commerce designerzy stawiają przede wszystkim na minimalizm. Ogranicza się nadmiar warstw nakładanych na produkt i szuka się rozwiązań optymalnie łączących estetykę z funkcjonalnością.
Na opakowaniach pojawiają się głównie stonowane barwy, tylko niekiedy przełamywane jednym dominującym akcentem barwnym (np. w odcieniu błękitu, zieleni lub bordo). Dzięki temu pudełka i worki foliowe wyglądają bardziej elegancko i efektownie. Niekiedy wykorzystuje się proste wzory geometryczne, chętnie sięga się choćby po patterny, które pokrywają całą powierzchnię materiału lub tylko wybrany element pudełka.
Wszelkie nadruki i napisy sprowadza się do zupełnego minimum, ogranicza się nadmiar ozdobników i niepotrzebnych detali – ma być prosto, czytelnie i z klasą. Takie opakowanie podnosi walory estetyczne produktu oraz wpływa na jego odbiór przez klientów, niecierpliwe oczekujących na paczkę.
Nie sama estetyka tworzy opakowanie – zwrot w stronę ekologii
Inną kwestią, oprócz wszechobecnego minimalizmu, jest stawianie na rozwiązania przyjazne środowisku naturalnemu. W przypadku opakowań dla e-commerce wciąż jest wiele do zrobienia, ale już teraz można w tej branży zaobserwować szereg trendów, pokazujących, że firmy wytwarzające materiału pakowe zmierzają w stronę zrównoważonej produkcji i gospodarki o obiegu zamkniętym.
Jakie są opakowania ekologiczne dla e-handlu? By się o tym przekonać, wystarczy wejść na stronę: https://e-hurtownia-opakowan.pl/, posiadającą szeroki wybór praktycznych materiałów pakowych z całkowicie ekologicznych surowców.
Można choćby znaleźć kartony i torebki papierowe z materiału pochodzącego z recyklingu, niebielone, w naturalnym szarym odcieniu. Tylko niekiedy pojawiają się na nich monochromatyczne nadruki, na przykład z logo firmy. Oprócz nich wiele osób decyduje się na wykorzystanie ekologicznych wypełniaczy, jak choćby skropaku, w całości wykonanego ze składników roślinnych, w pełni biodegradowalnych.
Przy produkcji opakowań ekologicznych coraz częściej stawia się również na rozwiązania mniej typowe. Mogą to być na przykład worki płócienne, a niektóre firmy testują solidne i trwałe pudełka, wytwarzana z mocno sprasowanych otrębów.
Opakowania dla e-commerce – krok w stronę nowoczesności
Nowoczesne opakowania mają być równocześnie piękne, praktyczne i przyjazne środowisku naturalnemu. Już teraz widać, że takie połączenie świetnie się sprawdza. Warto zatem być na bieżąco z trendami opakowaniowymi – nie tylko dla dobra planety, ale również by odpowiednio zapakować każdy produkt, zamówiony przez klientów sklepów internetowych.