Optymalizacja strony pod kątem jej widoczności w organicznych wynikach wyszukiwań Google należy do podstawowych działań, aby nasza witryna osiągnęła komercyjny sukces. Żadna, nawet najlepiej zaprojektowana i najbardziej złożona, strona internetowa bez odpowiedniego SEO nie przyniesie jej właścicielom wymiernych zysków.
Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?
W strategii pozycjonowania strony internetowej specjaliści przede wszystkim dążą do gromadzenia potencjalnych klientów z wykorzystaniem szeregu narzędzi i technik, dzięki którym ci będą mieli do niej dostęp i zechcą ją odwiedzić. Jeżeli chcemy prowadzić sklep internetowy, sprawa jest dwojakiej natury. Znaczenie ma bowiem nie tylko spowodowanie, aby użytkownicy kliknęli w naszą witrynę, lecz również, aby zainteresowali się kupnem oferowanego na niej produktu. W grę więc wchodzi zarówno pytanie „jak założyć sklep internetowy?„, co i „jak go skutecznie prowadzić?”.
Pozycjonowanie stron w swoich podstawach opiera się na umiejętnym wykorzystywaniu języka i takiego formułowania treści, aby posiadana przez nas domena zajmowała jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Znaczenie ma tutaj racjonalny i zorientowany pod kątem SEO dobór fraz kluczowych. Google ocenia strony w kierunku ich potencjalnej przydatności dla użytkowników. Stosowanie wartościowych linków w treści witryny, umieszczanie rozsądnej liczby fraz kluczowych, a także w późniejszym działaniu inwestowanie w język korzyści należą do tych elementarnych czynności, które istotnie wpływają na widoczność strony i gwarantują sklepowi internetowemu potencjalnych nabywców ich oferty.
Do czego służy Google Search Console?
Optymalizacja SEO powinna zostać czym prędzej wdrożona w momencie, gdy adres strony WWW (czyli w dużym skrócie nasz sklep) zostanie przez roboty Google zaindeksowany. By to sprawdzić, możemy wykorzystać klasyczne, darmowe narzędzie GSC. Jest ono o tyle w dodatku przydatne, że pozwala przeanalizować, z jakich stosowanych słów kluczowych użytkownicy najczęściej trafiali na naszą stronę.
Wszystkie zaindeksowane w wyszukiwarce Google strony WWW będą pojawiać się w naturalnych wynikach wyszukiwania. Skuteczne pozycjonowanie, niezależnie, czy jest to tematyczna witryna, sklep internetowy lub portal społecznościowy, powinno koncentrować się na drodze od właściwej kompozycji treści strony (najlepiej w wykonaniu doświadczonych copywriterów) do profesjonalnego wykorzystania przez SEOwców dostępnych, płatnych lub nie, narzędzi ułatwiających w szybkim tempie osiągnąć wysokie wyniki w ruchu organicznym Google.