Social media są potężnym narzędziem, które pozwala na dotarcie do bardzo dużej liczby aktywnych użytkowników w krótkim czasie, a także pozwala na utrzymywanie stałych relacji. Najpopularniejszym tego typu serwisem na świecie jest oczywiście Facebook. Warto wiedzieć w jaki sposób można wykorzystać go do promocji swojej firmy. Pamiętajmy jednak, że przedsiębiorstw o podobnym profilu działalności jest bardzo dużo, dlatego działania w social mediach muszą być wartościowe, angażujące oraz odpowiednio promowane.
Początki profilu w social mediach
Zakładając nowy profil w mediach społecznościowych musimy być świadomi, że nie będzie on widoczny dla odbiorców. To my najpierw musimy dotrzeć do pewnej grupy osób, dopiero wtedy zadziała mechanizm dźwigni, dzięki któremu nasza strona będzie miała coraz większe zasięgi.
Na początku dobrym pomysłem jest współpraca ze stronami lub osobami, które posiadają dużą liczbę obserwujących. Influencerzy to osoby, którzy nie tylko posiadają duże grono odbiorców, ale również swoją opinią są w stanie wpłynąć na decyzje użytkowników social mediów. Jeśli np. taka osoba wybierze produkt naszej firmy, lub skorzysta z oferty noclegowej naszego pensjonatu dla wielu osób będzie to doskonała rekomendacja, która skłoni również ich do przyjrzenia się bliżej naszej działalności.
Udzielanie się w społecznościach
Social media to w dużej mierze emocje. Warto uczestniczyć w dyskusjach np. na grupach tematycznych. Należy jednak pamiętać, żeby nie promować w agresywny sposób swoich produktów, a występować w roli eksperta, który jest w stanie doradzić najlepsze rozwiązanie. To sprawi, że nasza firma będzie postrzegana jako godna zaufania. Pomocna może tutaj okazać się również współpraca z firmami o podobnym profilu działalności. Organizowanie wspólnych akcji promocyjnych może przynieść bardzo pozytywny efekt. Dobrym pomysłem jest również umieszczanie na własnym profilu artykułów czy porad, które mogą prowadzić do naszej strony internetowej. Oprócz porad przygtujmy również infografiki, atrakcyjne zdjęcia, konkursy, czy humorystyczne posty.
Usługi agencji marketingowej
Jeśli nie mamy doświadczenia ani czasu na profesjonalne prowadzenia fanpage lub czujemy że nie posiadamy odpowiedniej wiedzy, warto zlecić promowanie naszego biznesu specjalnej agencji. Agencja marketingowa prowadzi z sukcesami profile wielu firm – ma w tej dziedzinie specjalistów, a także grafików i copywriterów, którzy komplksowo zajmą się naszym profilem w social mediach. Jeśli zdecydujemy się na współpracę, razem z agencją będziemy mogli skonsultować w jaki sposób nasze przedsiębiorstwo będzie promowane, a całą resztą zajmie się agencja social media. To ona będzie publikować wpisy, włączać kampanie reklamowe, optymalizować reklamy, organizować konkursy czy utrzymywać kontakt z klientami np. poprzez odpowiedzi na prywatne wiadomości lub na komentarze. Jest to bardzo ważne ponieważ pozwala stworzyć społeczność wokół naszej firmy. Dodatkowo zostanie opracowany długofalowy plan działania polegający np. na ciągły zwiększaniu zasięgu naszych postów. W tym czasie przedsiębiorca może zająć się innymi sprawami ważnymi dla firmy.