Bezrobocie.org.pl

Blog o biznesie, pracy i karierze

Edukacja

Jak otworzyć własny sklep sportowy?

Jak otworzyć własny sklep sportowy?

Prowadzenie własnej działalności gospodarczej może być doskonałą alternatywą dla etatu, jednak aby odnieść sukces, należy posiadać ciekawy pomysł na biznes. Dobrym rozwiązaniem jest założenie sklepu z akcesoriami oraz z odzieżą sportową. Jak to zrobić krok po kroku?

Zobacz także: https://www.bezrobocie.org.pl/6200-brutto-ile-to-netto/

Założenie działalności gospodarczej

Pierwszym krokiem do prowadzenia własnego sklepu sportowego jest założenie działalności gospodarczej. Można to zrobić internetowo, jeśli firma ma mieć formę jednoosobowej działalności gospodarczej. Następnie należy wybrać formę opodatkowania oraz dokonać niezbędnych zgłoszeń do Urzędu Skarbowego oraz do ZUS. Ponadto, przedsiębiorca będzie musiał wybrać miejsce prowadzenia działalności gospodarczej. Lokalizacja jest niezwykle istotna, bowiem sklep umieszczony w odpowiednim miejscu pozwoli pozyskać większą liczbę klientów. Warto więc poszukać lokalu w centrum miasta bądź w okolicach klubów sportowych czy siłowni. Przydatne będzie także pomieszczenie magazynowe, które powinno zostać wydzielone w sklepie.

Wyposażenie sklepu sportowego

Bardzo istotnym aspektem jest wyposażenie sklepu sportowego. Ilość towaru należy dopasować do powierzchni handlowej, jaką dysponuje przedsiębiorca. W przypadku większych sklepów można postawić na różnego typu akcesoria sportowe oraz odzież dla sportowców, w mniejszych sklepach zwykle dostępne są jedynie podstawowe sprzęty sportowe. W sklepie nie może zabraknąć przede wszystkim akcesoriów do fitness, na przykład piłek gimnastycznych czy woreczków. Warto zaoferować klientom maty do jogi, hantle czy nawet skakanki. Przydadzą się również sprzęty do ćwiczeń siłowych – sztangi, talerze do sztangi, gumy czy taśmy treningowe. Jeśli w sklepie dostępna będzie też odzież, warto wybrać topy, spodenki, bluzy czy obuwie sportowe.

Reklama dla sklepu sportowego

Trudno pozyskać dziś klientów bez odpowiedniej reklamy. Właściciele sklepów sportowych powinni zadbać przede wszystkim o reklamę wizualną, a więc o baner, logo czy nawet chwytliwą nazwę. Bardzo istotna jest także reklama internetowa, którą prowadzi się na wielu płaszczyznach. Bardzo pomocna jest własna witryna, w której prezentowany będzie asortyment sklepu. Reklamując firmę, nie można też zapomnieć o portalach społecznościowych – wystarczy tylko założyć konto i na bieżąco dodawać posty, aby zainteresować potencjalnych klientów swoją ofertą. Warto też zadbać o odpowiednią wizytówkę Google, dzięki której klienci będą mogli wystawiać oceny i opiniować sklep, co może być bardzo pomocne dla innych, zainteresowanych dokonaniem zakupów.

Założenie i prowadzenie sklepu sportowego jest sporym wyzwaniem, bowiem wymaga nie tylko dopełnienia wszelkich formalności, ale również doboru odpowiedniego asortymentu. Warto stale poszerzać posiadaną ofertę produktów, tak aby zainteresować nimi także innych klientów oraz zatrzymać przy sobie tych, którzy już dokonali zakupów. Prowadzenie sklepu sportowego to doskonała alternatywa dla etatu, jednak wymaga niemałego zaangażowania i ciągłego wgłębiania się w tematykę sportu. 

 

Udostępnij