Bezrobocie.org.pl

Blog o biznesie, pracy i karierze

Biznes

Fulfillment dla e-commerce, czyli jak usprawnić obsługę sklepu internetowego?

Fulfillment dla e-commerce, czyli jak usprawnić obsługę sklepu internetowego?

Każdy internetowy sprzedawca marzy o tym, by jego sklep szybko się rozwijał. Nie można jednak zapominać, że proces ten niesie ze sobą pewne konsekwencje. Jedną z nich jest konieczność samodzielnej obsługi wielu zamówień, co w dalszej perspektywie jest niemożliwe do zrealizowania.

Fulfillment w e-commerce, czyli własny biznes w cudzych rękach?

Przez pojęcie fulfillment rozumie się przeniesienie części logistycznej biznesu w ręce podmiotów zewnętrznych. Oczywiście nie oznacza to, że w jakimś stopniu przejmują one zarząd nad częścią danej firmy. Wręcz przeciwnie — proces ten jest całkowicie nadzorowany przez właściciela e-sklepu. Korzyścią takiego rozwiązania jest przeniesienie części obowiązków na ręce osób trzecich. Mowa tu m.in. o:

  • przyjmowaniu towarów do magazynu,
  • zarządzaniu przestrzenią magazynową,
  • wysyłce towarów do klientów finalnych,
  • pakowaniu towarów,
  • obsłudze zwrotów itd.

Koszty a zewnętrzny nadzór nad pracą magazynu

Jakie zyski przynosi fulfillment ecommerce? Części z nich nie da się wycenić. Większa ilość wolnego czasu, możliwość skupienia się na promocji sklepu, a także elastyczna polityka względem gwałtownych zmian rynkowych to z pewnością najważniejsze, niematerialne korzyści wdrożenia tych zmian. Trzeba jednak pamiętać, że usługa ta niesie ze sobą określone zyski materialne. Pierwszym i najważniejszym z nich jest możliwość konwersji kosztów stałych w zmienne. Realizowany przez firmę 3LP fulfillment to usługa całkowicie elastyczna, którą dopasowuje się do aktualnych potrzeb firmy klienckiej. Wykup określonej przestrzeni w magazynie nie jest już kosztem stałym, gdyż ponosi się wydatki tylko za wykorzystane miejsce. To samo dotyczy produkcji odpowiedniej ilości opakowań, obsługi zwrotów, wysyłki bonusów itd.

Elastyczność względem rynku

Usługa fulfillment dla ecommerce to również szansa dla firm, które borykają się z dużą okresowością sprzedaży. Okres świąteczny i tzw. black friday to części roku, w trakcie których sprzedaż gwałtownie wzrasta. Zewnętrzna obsługa magazynu pozwala na elastyczne dopasowywanie logistyki firmy do własnych, zmieniających się potrzeb. W praktyce oznacza to możliwość obsłużenia wszystkich zamówień jeszcze przed świętami i tym samym spełnienia oczekiwań klientów. A to z kolei oznacza większe zaufanie i jeszcze wyższą sprzedaż w następnych miesiącach i latach.

Fullfilment to zupełnie nowe spojrzenie na logistykę w branży e-commerce. To także szansa dla tych przedsiębiorstw, które notują rosnącą sprzedaż i w związku z tym chcą zwiększyć jej efektywność i opłacalność.

Udostępnij