Content marketing nie bez przyczyny uznawany jest za najbardziej wymagający element pozycjonowania strony. Z jednej strony zmieniające się trendy wymagają od nas ciągłego aktualizowania treści, z drugiej natomiast musimy konkurować z innymi firmami w naszej branży, które z pewnością również nie próżnują w obszarze content marketingu. Warto jednak pamiętać, że unikalne, zgodne z SEO i atrakcyjne dla klienta teksty znacznie wpływają na naszą widoczność w sieci. Jak radzić sobie z wyzwaniami?
Najważniejsze wyzwania związane z tworzeniem wartościowych treści
W jaki sposób stworzyć uznaną i rozpoznawalną markę w sieci, która znajduje się na szczycie wyników wyszukiwań? To duże, wielowymiarowe wyzwanie, które wymaga od nas nie tylko tworzenia interesujących treści, ale także robienia contentu atrakcyjnego dla algorytmów Google. Aż tyle, czy tylko tyle? Niestety to nie wszystko.
Wielokrotnie już wspominano, że dotarcie na szczyt rankingu nie jest najtrudniejsze. Największym wyzwaniem jest utrzymanie się na tym miejscu, w czym nie z pewnością nie pomaga konkurencja i dynamicznie zmieniające się trendy. To właśnie rola content marketingu, jak wspomniane jest pod adresem https://pragmago.tech/pl/porada/skuteczny-content-marketing-jakie-tresci-cenia-uzytkownicy/, uznawana jest za jedną z najistotniejszych elementów składających się na nasz rozwój w branży e-commerce. Jak zatem radzić sobie z wyzwaniami, z którymi na co dzień borykają się zespoły content marketingowe?
Jak robić content marketing lepiej niż nasza konkurencja?
Content marketing to przede wszystkim rywalizacja pomiędzy firmami, które obracają się w jednej branży. I to właśnie bliska analiza konkurencji stanowi klucz do radzenia sobie z konkurencją w tym obszarze. Sprawne przeprowadzanie analizy konkurencji daje nam dużo korzyści – potwierdzenie, co jest atrakcyjne dla potencjalnych klientów, które kampanie content marketingowe okazały się słabym ruchem i w jaki sposób identyfikować nisze, które jeszcze nie są pokryte marketingiem i które mogą być doskonałą okazją do wyróżnienia się w nieodkrytych obszarach.
Jeśli chcemy skutecznie rywalizować z naszymi konkurentami w branży, trzymajmy się ich blisko i na bieżąco analizujmy ich działania, by stać się pierwszym wyborem klientów.
Tworzenie i aktualizacja treści w zgodzie z najnowszymi trendami
Content marketing to przede wszystkim tworzenie nowych treści – opisów produktu, wpisów blogowych, postów na social-media i innych artykułów branżowych. Jednak dynamicznie zmieniający się biznes sprawia, że podawane informacje coraz szybciej się dezaktualizują, co negatywnie wpływa nie tylko na naszą pozycję w Google, ale także za na zaufanie, jakim darzą nas klienci.
By stale pogłębiać swoją przewagę konkurencyjną w obszarze content marketingu, firmy muszą postawić na fresh content i recykling treści. Pierwsze pojęcie dotyczy tworzenia wpisów, które są bezpośrednio powiązane z najważniejszymi, ostatnimi wydarzeniami w branży, które są na bieżąco aktualizowane w ramach zmieniających się trendów. Recykling treści to proces odświeżania starych, nieaktualnych wpisów, poprzez ponowne ich przekształcanie, ponowne publikowanie, scalanie kilku wpisów w jeden kompleksowy lub tworzenie na ich bazie innych atrakcyjnych produktów marketingowych, jak podcast czy vlog.
Reagowanie na zmieniające się trendy w branży stanowią fundament zyskania przewagi konkurencyjnej i sposób na to, by zapewnić sobie rozwój naszej marki i stałe dochody pochodzące od klientów zachęconych naszymi treściami.
Materiał zewnętrzny