Marketing internetowy to termin określający marketing produktów i usług online. Obejmuje on różne metody i platformy komunikacji z klientami, takie jak strona internetowa, poczta elektroniczna, media społecznościowe i reklama online.
Dowiedz się więcej o marketingu internetowym, jego roli i znaczeniu w biznesie oraz o tym, jak wykorzystać go na swoją korzyść.
Co to jest marketing internetowy?
Marketing internetowy odnosi się do strategii wykorzystywanych do sprzedaży produktów i usług online i za pośrednictwem innych środków cyfrowych. Mogą one obejmować różne platformy online, narzędzia i systemy dostarczania treści, takie jak:
Zawartość i projektowanie stron internetowych:
- Email marketing
- Media społecznościowe
- Blogowanie
- Wideo/podcasty
- Reklamy online
- Sponsorowanie i płatne promocje
Podczas gdy marketing internetowy jest oczywistym celem jest sprzedaż towarów i usług, lub reklamy w Internecie, nie jest to jedyny powód, dla którego firma będzie to robić.
Firma może być marketing online do komunikowania wiadomości o sobie (budowanie marki) lub do prowadzenia badań. Marketing internetowy może być również skutecznym sposobem na identyfikację rynku docelowego, odkrywanie potrzeb i pragnień segmentu marketingowego, budowanie długotrwałych relacji z klientami lub ustanowienie autorytetu i ekspertyzy w branży.
Jak działa marketing internetowy?
Marketing internetowy wykorzystuje aktywność online klientów, aby połączyć ich z firmą poprzez dotarcie do nich w różnych miejscach w Internecie. Rodzaje marketingu internetowego, z których korzysta firma, zależą od modelu biznesowego, rodzaju produktów, klientów docelowych, budżetu i innych czynników.
Marketing internetowy umożliwia dotarcie do szerszej grupy klientów, dzięki czemu tworzy nowe możliwości i perspektywy. Marketing internetowy to nie jedyna jedna rzecz – to zespół czynników, które przekładają się na skuteczną sprzedaż online. Co ważne, marketing internetowy warto powierzyć fachowcom – to oni mają szansę przerodzić Twój biznes w prawdziwy sukces! Agencje, specjalizujące się w marketingu internetowym mają dostęp do płatnych, profesjonalnych narzędzie, które umożliwiają kompleksowe zarządzanie sklepem i skuteczną sprzedaż. PIM system, PIM Akeneo czy Shopify Plus to platformy, dzięki którym zarządzanie sklepem jest nie tylko skuteczne, ale szybkie, i bezproblemowe.
Skuteczne działania, które mają zakończyć się zakupem
Wciąż zastanawiasz się – czym właściwie jest marketing internetowy? To nic innego, jak wszelkie możliwe działania promocyjne, przeprowadzane w przestrzeni internetowej. Wszystkie te działania mają na celu poprawę wizerunku firmy, ale przede wszystkim zwiększenie widoczności w sieci wyszukiwań.
Marketing internetowy kładzie ogromny nacisk na personalizację. To dzięki niemu możliwe jest dotarcie do odbiorcy i nakłonienie go do zakupu. Przekaz ma być nie tyle uniwersalny, co jednak skierowany do konkretnej, określonej grupy odbiorców, dzięki czemu mamy możliwość dostosowania go do ich potrzeb i preferencji.