Bezrobocie.org.pl

Blog o biznesie, pracy i karierze

Biznes

Meble biurowe: przechowywanie dokumentów, czyli jak wybrać najlepszą szafę do biura – doradza ekspert z Katowic

Meble biurowe: przechowywanie dokumentów, czyli jak wybrać najlepszą szafę do biura – doradza ekspert z Katowic

Przedsiębiorcy wybierający meble biurowe zazwyczaj doskonale wiedzą, że niezwykle ważny jest zakup solidnych, dobrze wyprofilowanych krzeseł, a także dużych biurek. Niestety jeszcze wciąż umyka im kwestia przechowywania dokumentów. Wybór szafy biurowej nie wydaje się tak ważnym, dlatego jest ona często ostatnim meblem, który kupujemy. Często nie mamy dla niej zarezerwowanej odpowiednio dużej przestrzeni, co często skutkuje potężnym bałaganem.

Kupujemy meble biurowe w Katowicach: dlaczego szafa jest tak ważna?

Prawdopodobnie w przyszłości e-dokumenty całkowicie wyprą dokumenty papierowe. Wydaje się jednak, że jeszcze długa droga przed nami. Specjalista z salonu mebli biurowych NoNameOffice w Katowicach na co dzień często rozmawia z katowickimi przedsiębiorcami. Niemal wszyscy zgodnie podkreślają, że dużym problemem ich w biurach jest chaos spowodowany ogromną ilością papierowych dokumentów, z którymi często nie wiadomo już co zrobić. Zgubienie ważnych dokumentów to zazwyczaj kłopoty, dlatego należałoby je zabezpieczyć. Często jest ich jednak tak dużo, że w praktyce okazuje się to trudne do zrealizowania.

Przyczyną bałaganu (za który często musimy zapłacić) jest zły wybór szaf biurowych. Nie poświęcamy tym meblom wystarczająco dużo uwagi. W wielu biurach stoją szafy, które w stosunku do potrzeb firmy są zdecydowanie za małe. Dokumenty upychane są w szufladach biurek. Dochodzi nawet do sytuacji, gdy sami już nie wiemy co się w nich znajduje.

Dobra szafa biurowa to gwarancją, że w naszym biurze będzie panował porządek. O tym, że jest ona bardzo potrzebna należy pamiętać już na etapie planowania przestrzeni biurowej. Szafa nie powinna być zbyt mała, gdyż często musimy w niej pomieścić nie tylko dokumenty. Wiele firm w Katowicach przechowuje w takich miejscach również odzież roboczą i inne potrzebne akcesoria. Jesteśmy w komfortowej sytuacji, kiedy możemy przeznaczyć oddzielna pomieszczenie na archiwum, niestety nie każdy ma taką możliwość.

Meble biurowe: liczy się komfort pracy

Pracownik salonu mebli biurowych w Katowicach przypomina, że przy wyborze szafy, a także innych mebli biurowych należy kierować się komfortem pracowników. Szafy w najlepszych biurach w Katowicach są nie tylko pojemne, ale również ciche, spełniające warunki ergonomii, no i oczywiście – eleganckie.

Skrzypiące drzwi szafy nie wydają się wielkim problemem, chyba, że zdamy sobie sprawę z negatywnego wpływu (nawet niewielkiego hałasu) na ludzkie zdrowie. Naszym priorytetem jest zapewnienie pracownikom ciszy, dlatego ważne jest wybieranie mebli biurowych posiadających specjalne mechanizmy zabezpieczające przed zbędnym hałasem. Niedopuszczalne jest trzaskanie drzwiami (zwłaszcza jeżeli dzieje się to kilkadziesiąt razy w ciągu dnia). Szafa biurowa powinna zamykać się bezszelestnie.

Katowiccy przedsiębiorcy bardzo chętnie wybierają szafy z przesuwanymi drzwiami – pozwalają one zaoszczędzić przestrzeń, która w biurach (zwłaszcza tych mniejszych) jest bezcenna.

Ekspert z Katowic: szafa ma zabezpieczać dokumenty

Pamiętajmy, że szafa biurowa służy nie tylko do przechowywania, ale także zabezpieczania dokumentów (a także innych cennych przedmiotów). Najwyższej jakości szafy biurowe, które dostępne są w salonach mebli biurowych w Katowicach posiadają zaawansowane zamki i blokady, które skutecznie chronią ich zawartość przed dostępem niepowołanych osób.

Szafy biurowe – na co jeszcze zwrócić uwagę?

Wieloletni pracownik salonu mebli biurowych w Katowicach radzi być przy wyborze szafy (https://nonameoffice.pl/meble-pracownicze/szafy-biurowe/) (dotyczy to także wielu innych mebli biurowych) zwrócić uwagę na atesty na podzespoły. Współcześnie w Katowicach można bez problemu kupić profesjonalne meble biurowe posiadające wszystkie niezbędne certyfikaty dopuszczające je do użytku w pomieszczeniach. Bardzo ważną kwestią jest również gwarancja jaką producent daje nam na dany mebel. Jeżeli jest ona długa, należy odbierać to jako komunikat, że producent jest w stu procentach pewien wysokiej jakości swojego wyrobu. Wówczas z dużym prawdopodobieństwem możemy przypuszczać, że taka szafa biurowa będzie nam bez zarzutu służyła przez długie lata.

Udostępnij